Všichni jsme posledními larvami efektu motýlích křídel.
Paličkovice nachová, lidově nazývaná námel, se zachytila na obilí. Z obilí se upekl chléb, který usmrcuje davy lidí a ti v opojení otravy křečovitě tancují na náměstí. Nabízejí si chléb, chléb se solí. Co je v dnešní době „to naše, to tradiční”? Do jaké míry jsme skutečně pohostinným národem? Vyřešil se někdy konflikt mlčením? Zhmotnění metafory historické události Tanečního moru a hlas mladé generace, která se přiznává k letargii jako k výsledku pomalé destrukce.
režie: Emma Kováčová, Michal Onduš, Ráchel Rimarčíková
dramaturgie: Emma Kováčová, Ráchel Rimarčíková
scéna, kostýmy, light design: Zuzana Slivková
asistentka scénografie: Tülin Hagemann
pohybová spolupráce: Julia Pabst
interní kritika: Elena Dusíková
zvuková spolupráce: Oleksandr Buhaiev
hudba: Richard Hronský
foto: Bara Podola
hrají: Naďa Balacenková, Michaela Cingelová, Viktória Vadovičová
premiéra: 6. prosince 2024 ve Studiu Lab
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
1 hodina bez přestávky
VSTUPNÉ
Základní 200 Kč
Student 200 Kč
UPOZORNĚNÍ
V představení se používají expresivní výrazy, kouřostroj a stroboskop.



ODKAZY
O REŽISÉROVI
EMMA KOVÁČOVÁ
Emma Kováčová absolvovala na VŠMU katedru loutkoherectví a loutkářské režie a
dramaturgie. Paralelně také studovala divadelní akademii ve Varšavě. V roce 2023
spoluzaložila nezávislé divadlo Teatr Wolność, kde působí jako herečka a asistentka
režie.
O SOUBORU
VŠMU v Bratislavě
Vysoká škola múzických umění byla Slovenskou národní radou zřízena 9. června
1949. Původně se měly otevřít čtyři obory: hudební, dramatický, taneční a filmový. První dva z nich se roku 1953 transformovaly do samostatných fakult. V současné době má VŠMU čtyři fakulty: divadelní, filmovou a televizní a hudební a taneční. Na té divadelní lze studovat šest kateder: herectví, režii a dramaturgii, loutkářskou tvorbu, scénografii, divadelní menežment a divadelní studia. VŠMU je největší a nejvýznamnější uměnovědnou vzdělávací institucí na Slovensku.
RECENZE