top of page

MEIN GOTT!

autor Jiří Ondra

režie Jiří Ondra

Divadlo D21, Praha

Mohli se potkat Karel Gott, Ivana Trumpová, Donald Trump a Jů a Hele? Americký sen, jak ho neznáte.

Komorní scéna Aréna

středa 29. 5. 2024

20:30

Autorská inscenace s prvky nehorázné parodie na dokumentární filmy a televizní retro tvorbu. Rozdílné cesty Karla Gotta a Ivany Trump, dvou původem československých celebrit, které na dálku spojoval stejný cíl: jít za svým životním snem. Čím si mohou být dvě tak kontrastní cesty podobné? Co je nutné udělat, aby se sen stal skutečností? A za jakou cenu...?

režie Jiří Ondra

dramaturgie Kristýna Čepková

hudba David Hlaváč

výprava Karel Czech

foto Michaela Škvrňáková

hrají Hana Mathauserová, Lukáš Šolc, Anita Krausová, Jiří Panzer, Richard Fiala

premiéra 28. října 2023 v Divadle D21

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ

1 hodina a 10 minut

VSTUPNÉ

Základní 390 Kč 

Student, senior 350 Kč




JIŘÍ ONDRA


Jiří Ondra je absolvent KALD DAMU někdejší umělecký šéf Divadla D21. Mezi roky 2010 a 2018, kdy divadlo vedl vytvořil několik autorských inscenací (KRYL – Zmrdvýchvstání zažít, Idiot loci, Trnová koruna K. H. Borovského). Jako režisér a autor je ale spojen především s pražským divadlem A studio Rubín (Osobní Fudži, Plán B). Kromě toho se zabývá i netradičně pojatým divadlem pro dětského diváka  (Divadlo Rozmanitostí, Divadlo Lampion, Divadlo Drak).  

DIVADLO D21


Divadlo D21 je nezávislá profesionální scéna, která má touhu dělat divadlo po svém. Témata pro divadelní inscenace čerpá hlavně ze současnosti – z toho, co je obklopuje, rozčiluje nebo rozesmívá. Inspirují se limity a problémy všeho druhu. Těžištěm jejich tvorby jsou adaptace české a světové literatury (Zločin a trest, Utrpení mladého Werthera, Pěna dní, Válka s mloky) a svérázné interpretace dramatických textů (Král Ubu, Krvavá svatba). Poetika divadla stojí zejména na výrazných režisérských osobnostech, kreativních autorských přístupech, jevištní imaginaci, divadelní zkratce, hereckém střihu a svižném způsobu vyprávění s využíváním antiiluzivních prostředků.  

RECENZE


„Hlavní hvězdou večera je ovšem Richard Fiala, nejčastěji v roli samotného Karla Gotta. Vybaven je k tomu nejen vizáží – uhlově černé vlasy, barevná košile, šátek kolem krku –, nýbrž i hlasově. Není laciným Gottovým imitátorem, stylizace do zpěvákova typického projevu je příjemně nevtíravá. Za podobně důležité považuji, že hity zlatého slavíka suverénně uzpívá s ohromující lehkostí a intonační přesností, přičemž asi nejvíce se do paměti zaryje jeho strhující interpretace skladby C’est la vie s živým kytarovým doprovodem v Ondrově podání. A právě v tom okamžiku, nebo spíš v okamžicích, které slavnou píseň obklopují, se rodí druhá větší pochybnost o celé inscenaci.“ Vojtěch Voska, Divadelní noviny
bottom of page